by | jul 18, 2018 | Facebook Messenger

0 Shares

Vrouwen bloot = Sales dood

Laatst geüpdatet op 18 juli 2018.

Messenger Marketing! Dat is de key!

In de horeca draait het voor 83% om persoonlijk contact en maar 10% om het eten… de overige 7% is niet bekend.

Het is dus van belang dat alles echt gemeend wordt wat medewerkers doen.. een dure fles wijn aan smeren is niet meer van deze tijd. Echt een story vertellen en een beleving meegeven op een avondje uit eten is wat mensen anno 2018 willen.

Ook nadat mensen gegeten hebben willen ze dat het persoonlijk blijft.. niks is meer ongemakkelijk dan het bedrag pinnen en er een stilte valt… dit wil je niet.

Die stilte pakt mijn klant heel anders aan op mijn verzoek. Mijn klant vermijd de standaard vragen zoals: “Was alles naar wens?” “Heeft het gesmaakt?”… dit zijn vragen waar iedereen en altijd ja op reageert. Omdat dit ja vragen zijn…

Als je vraagt: “Wat vond je van de combinatie tussen zoutte kruide en zoete friet?” Dan krijg je een veel beter antwoord en gemeender antwoord terug dan enkel een ja.. aan een ja heb je niks.

Aan context heb je wel wat.

Mijn klant gaat dit moment aanpakken als een soort after sale moment.

Normaal gesproken is het na het betalen.. DOEI!!! En weg… zijn je klanten.

Dit kan en moet veel beter. Mijn klant gaat tijdens het serveren van de betaalde bon een kleine flyer mee geven. Hij zegt er het volgende bij:

“Omdat ik het super fijn vind dat jullie voor ons restaurant gekozen hebben en echt genoten hebben van het eten, wil ik jullie graag de mogelijkheid geven om weer een keer terug te komen met korting. 30% korting op het volgende avondje uit eten. Door deze Messenger QR-Code te scannen, ontvang je een aanmeldbevestiging en kan je binnenkort weer komen eten met 30% korting. Ik vond het leuk om jullie te mogen serveren!”

Deze post-klant staat versteld en is aangenaam verrast. Deze klant denkt bij zichzelf… “Jeetje, dit doet nou nooit iemand, wat een goede tent is dit, ik kom hier zeker terug, misschien volgende week al met mijn moeder”.

De post-klant zegt: “Wat leuk! Hier ga ik zeker gebruik van maken, ik vond het ook een leuke avond”.

Deze post-klant verlaat de zaak en is nog steeds een beetje flabbergasted en begint gelijk haar moeder te appen of ze volgende week kan. En ja hoor, moeders kan en is gelijk happy!

Deze post-klant krijgt een goed gevoel, door wat de restauranteigenaar en door dat ze haar moeder uit eten kan nemen.

De eerstvolgende dag op werk vertelt ze gelijk aan haar afdeling tijdens het “Week Start Gesprek” wat haar overkomen is. (Week Startgesprek betekent: Het hoe was jouw weekend uurtje)

Haar collega’s waren meteen enthousiast en vonden het ook leuk en apart dat een zaak dit doet. Omdat nooit iemand dit doet.

Sneeuwbal…

Ook wel het sneeuwbal effect… Dit wordt nog grootser zodra deze restauranteigenaar in de wintermaanden een “Hot Ladies Night” organiseert en alle vrouwen + beste vriendin tussen de 26-50 uitnodigt om te komen eten.

Deze uitnodiging wordt verstuurd via Messenger en wordt door 94% van alle subscribers gelezen en gedeeld. De uitnodiging wordt zo massaal gedeeld dat de reserveringen als een gek binnenkomen en het eerste “Hot Ladies Night” weekend binnen 4 uur vol zit.

Heel tof dus!

Mijn klant heeft besloten om elke maand dit soort weekende te organiseren. Van “Glühwein Only” tot “Cold Ibiza Gala”

Denk je nu, Jezus wat tof dit! DM me dan! Wie weet kan ik je wel helpen.

Messenger ChatBot Stappenplan voor beginners  ?

Heb je vragen of opmerkingen? Ik help je graag verder. Groet Robin

Laat van je horen in de comments!

Ik hoop dat wat aan dit artikel hebt gehad! Als je dat zo is, zou ik het geweldig vinden als je het zou delen met je vrienden!

0 Shares

  • Robin Keijzer schreef:

    Je kunt hier in de comments je vragen kwijt 😁

  • Maak je eigen Messenger ChatBot in maar 5 minuten.

    Wees je concurentten voor, download het stappenplan voor beginners. Het is 100% gratis. Download nu

    Maak je eigen Messenger ChatBot in maar 5 minuten.

    Probeer het zelf.

    Andere bekeken ook:

    © 2018 Jouw Bot. All rights reserved.

    Deze site maakt geen deel uit van de Facebook-website of Facebook Inc. Bovendien wordt deze site op geen enkele manier door Facebook ondersteund. FACEBOOK is een handelsmerk van FACEBOOK Inc.

    >